آخرین خبر | بازگشت خودروساز‌های خارجی بـه زودی امکان پذیر ...

بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران آخرین خبر | بازگشت خودروساز‌های خارجی بـه زودی امکان پذیر ... |

بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران

آخرین خبر | بازگشت خودروساز‌های خارجی بـه زودی امکان پذیر ...

(١٦:٤١) ٩٧/٠٤/٢١

بازگشت خودروساز‌های خارجی بـه زودی امکان پذیر نخواهد بود

مـیزان/ عضو هیـات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با بیـان اینکه نباید خودمان دچار خودتحریمـی شویم،گفت: بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند بـه زودی بازگشتی نخواهند داشت.
علی عزیزی اظهار کرد: تقریبا درون نیم قرن گذشته صنعت خودرو کشور شرایط همانند انقلاب، بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران جنگ، باز شدن مقطعی واردات و بسته شدن یک دهه‌ای واردات را پشت سر گذاشته کـه یک ساختار کلی بر بازار خودروی کشور متصور شده و اکنون نتیجه آن چیزی هست که درون صنعت خودروی کشور تولید مـی‌شود.

عضو هیـات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با بیـان اینکه درون حوزه واردات خودرو چند اتفاق رخ داده است، افزود: نخست جنبه درآمدی هست که بـه واسطه تعرفه گمرکی به منظور دولت خلق شده هست دوم، ارتقا سطح نگاه مردم بـه خودرو و خدمات بعد از فروش خودرو از اتفاقات واردات خودرو است.

وی گفت: اما، بزرگترین دستاورددر این حوزه، ورود بنگاه‌های خصوصی بـه حوزه تولید خودرو است، همـه دنیـا معترف هستند کـه بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی مـی‌تواند کار‌ها را پیش ببرد.

عزیزی با بیـان اینکه درون حال حاضر برخی از واردکنندگان خودرو بـه سمت تولید رفتند کـه اتفاق خوبی هست و نباید از نگاه کلان بخش اقتصاد دور بماند ادامـه داد: این موضوع مـی‌تواند تحول بزرگی را درون توسعه صنعت و اقتصاد کشور بـه همراه داشته باشد و اگر عملکرد بـه گونـه‌ای باشد کـه این مجموعه از این حرکت ناامـید شود حتما تا چندین سال با نگاه باز اقتصاد خداحافظی کنیم.

عضو هیـات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه پرداختن واردکنندگان بـه بخش تولید را حتما با یک نگاه درست و منطقی دید، خاطرنشان کرد: حتی برخی از واردکنندگان درون حوزه رنگ درون حال سرمایـه گذاری مشترک هستند کـه اتفاق مبارکی هست و حتما از آن حمایت کرد، درون درازمدت مـی‌توانیم درون بازار‌های مختلف شاهد حرکات خوبی باشیم.

وی با اشاره بـه اینکه زمانی به منظور ممنوعیت واردات خودرو اعلام نشده و این شفافیت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه بـه تلاطم ارزی کـه به وجود آمد دولت سعی کرد بـه فوریت این تصمـیم را بگیرد اما، حتما بعد از ساماندهی کـه به بازار ارز داد، مـی‌تواند با یک سازو کار منطقی واردات را آزاد کند حتی با سهمـیه بندی، کشته شدن این فضا بـه نفع کشور نیست.

عزیزی با اشاره بـه قرارداد‌هایی کـه با شرکت‌های خارجی به منظور تولید مشترک خود منعقد شده هست و اثرگذاری ممنوعیت بر این قراردها، گفت: ارتباط تجاری یک شبه اتفاق نمـی‌افتد، اما یک شبه خراب مـی‌شود و اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند بـه زودی بازگشتی نخواهند داشت، بـه دلیل اینکه این حضور نتیجه چندین مرحله تعامل و رایزنی هست که صورت گرفته است.

عضو هیـات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ادامـه داد: از طرفی تاکنون بار اصلی اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز بر عهده واردکنندگان بود و با همـین اتفاقی کـه افتاد، نوسازی ناوگان قفل شده است، همچنین درون شرکت‌های وارداتی نیز شاهد تعدیل نیرو بودیم کـه خود موجب بیکاری درون جامعه مـی‌شود.

وی با بیـان اینکه خودرو خشتی از دیواره تجارت هست که اگر آن را خارج کنیم مابقی بخش‌ها نیز تجارتشان آسیب مـی‌بیند تاکید کرد: مـهم‌ترین نکته این هست که نباید خودمان دچار خودتحریمـی شویم.

عزیزی درباره تاثیر قرارداد‌های بسته شده با شرکت‌های خارجی به منظور تولید مشترک درون موضوع اشتغالزایی گفت: تولید هر خودرو موجب اشتغال دوو نیم نفر را فراهم مـی‌کندو بسته بـه تیراژ و سرمایـه گذاری کـه اتفاق مـی‌افتد، اشتغالزایی متفاوت خواهد بود اما، نکته مـهم این هست که اگر خودرویی تولید شود دیگر وارد نخواهد شد کـه موضوع مـهمـی است، همچنین قابلیت صادرات نیز از نکات مـهمـی هست که درون این قرار داد‌ها گنجانده شده است.

عضو هیـات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر مجریـان قانون نگاه خودی و غیر خودی نداشته باشند و واردکنندگان را هم جزو بخشی از پیکره اقتصادی کشور بدانند و جلسات بیشتر و مستمری با آن‌ها برگزار کنند که تا بتوان تصمـیمات معقولانـه تری درون این زمـینـه گرفته شود.

همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:
آخرین خبر درون سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرین خبر درون ایتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرین خبر درون بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرین خبر درون گپ
https://gap.im/akharinkhabar

. بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران . بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران




[آخرین خبر | بازگشت خودروساز‌های خارجی بـه زودی امکان پذیر ... بازگشت خارجی های ماشین سازی به ایران]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 12 Jul 2018 21:05:00 +0000



تمامی مطالب این سایت به صورت اتوماتیک توسط موتورهای جستجو و یا جستجو مستقیم بازدیدکنندگان جمع آوری شده است
هیچ مطلبی توسط این سایت مورد تایید نیست.
در صورت وجود مطلب غیرمجاز، جهت حذف به ایمیل زیر پیام ارسال نمایید
i.video.ir@gmail.com